Hur kan vi hjälpa till?

Här kan du läsa våra vanligaste frågor om appen.

Behöver jag Qreds app?

Om du har Qreds kreditkort behöver du appen för att hantera dess inställningar. Det är här du aktiverar ditt kort, kan tillfälligt blockera kortet, se din transaktionshistorik och mycket mer.

Appen finns att ladda ner i Appstore eller på Google Play.

Behöver jag kortet för att använda Qred appen?

Ja, du aktiverar kortet genom qred appen.

Kostar appen någonting?

Nej, Qreds app är helt kostnadsfri.

Behöver jag BankID för att använda appen?

Ja, du behöver BankID för att verifiera din identitet och för att logga in.

Behöver jag ansluta mitt bankkonto till appen?

Nej, du behöver inte ansluta ditt bankkonto till varken Qredkortet eller appen.

Behöver jag ett företag för att skaffa appen?

Nej, men för att kunna ansöka om ett kort och använda kortet behöver du ett företag.

Hur laddar jag ner Qreds app?

Qreds app finns att ladda ner i Appstore eller på Google Play.

Hur kopplar jag ihop mitt Qredkort med appen?

Du behöver ditt kort för att kunna koppla ihop med appen. När du har ditt kort trycker du “Aktivera mitt kort” i appen och skriv in de fyra sista siffrorna i kortnumret.

Kan jag sätta en gräns för hur mycket jag kan spendera?

Ja, du kan sätta en 24 timmar lång begränsning i appen. Till exempel om du har satt en begränsning på 10 000 sek så kan du genomföra hur många transaktioner som helst under det dygnet så länge deras värde tillsammans inte övergår 10 000 sek.

Kan jag ha flera användare till samma app?

Just nu går det bara att ha en användare per app och kort.

Kan jag se mina andra ärenden hos Qred i appen?

I dagsläget kan man se och hantera ärenden relaterade till kortet. Framöver kommer fler funktioner att läggas till.

Vem kontaktar jag om jag har problem med appen?

Tveka inte att höra av dig till vårt kundteam på:

Tel: 020-150 333

Email: support@qred.se

Eller direkt via chatten